Samil Aledin

Samil Aledin on kulutuskäyttäytymisen ja brändätyn elämän, erityisesti teinien brändikulutuksen, tutkija ja syvällinen ymmärtäjä.

Kauppatieteiden tohtori Samil Aledin on entinen käytännön kulutustuotemarkkinoija, joka on väitellyt teinien brändisuhteista vuonna 2009. Väitöksen jälkeen Samil palasi yksityiselle sektorille auttamaan yrityksiä (ja yhteisöjä) palvelujen ja tuotteiden kehittämisessä räätälöityjen tutkimusten viitoittamana. Vuoden 2017 alkukeväästä lähtien hän on auttanut Suomessa toimivia yrityksiä oman yrityksensä Branded Life Oy:n kautta.

Tutkimukseen pohjaavan konsultoinnin lisäksi Samil on ollut luennoimassa ja vetämässä työpajoja Suomen suurimmissa yliopistoissa ja yksityiskoulussa Yhdysvalloissa. Hän puhuu mielellään kuluttajien brändisuhteista, pätevistä ja lämminhenkisistä brändeistä, teinien kulutuksesta ja brändeistä sekä erityyppisen tutkimuksen, erityisesti videomuotoisen tutkimuksen, hyödyntämisessä liiketoiminnan kehittämisessä.

Tutkimuksen saralla hän on mm. pioneeri brändeillä kiusaamisen luokittelussa. Työpajoissa brändit saavat ryhtiä, asemaa ja suuntaa selkeillä malleilla.

Ylen aamu-tv 28.8.2018, “Brändeillä kiusataan kouluissa”,  KTT Samil Aledin.

PUHEENAIHE-EHDOTUKSIA

Kuluttajien brändisuhteet – Holistinen näkemys brändeistä

Teinien brändisuhteet

Teinien brändikiusaus: Miten ja miksi brändejä käytetään kiusaamisessa?

Nämä asiat aikuisten pitää tietää teinien brändeistä.

Ihmiset ovat brändejä ja brändit ovat ihmisiä.

Vastuullinen brändin johtaminen – työkalu sosiaalipsykologista

#consumerbrandrelationships
#brands
#consumerbehavior
#youthconsumption
#teenconsumption, #teenagebrands
#humanbrand
#customerexperience
#videoethnography
#ethnography
#videographicresearch

Lähetä viesti Samilille